Hotelová škola Poděbrady

Hotelová škola Poděbrady

Středočeský krajAEHT

Produktový den v Makro Akademii

V úterý 5. listopadu 2024 se celý druhý ročník Hotelové školy Poděbrady vydal na exkurzi do Makro Akademie v Praze Stodůlkách. Zaměstnanci firmy, ve spolupráci s naší školou, pro nás připravili projektový den zaměřený na gastronomii.

Náš den jsme zahájili teoretickým blokem na téma maso, kde jsme měli možnost zjistit například objem konzumace jatečního masa v ČR. Dozvěděli jsme se také mnoho zajímavostí o mořských a sladkovodních rybách. Poslední teoretický blok byl věnován dodržování hygienických standardů a důležitým aspektům hygieny při práci v gastronomickém provozu.

Navštívili jsme kuchyň, kde nám profesionální kuchaři ukázali, jak se naučit přípravu různých stupňů propečení steaků z hovězí svíčkové, a poté jsme je mohli ochutnat.

Následovala prohlídka prodejny Makro. Prošli jsme jednotlivé úseky: první s ovocem a zeleninou, kde jsme se dozvěděli zajímavosti o pěstování a dovozu různých druhů ovoce. Druhým úsekem byly ryby, kde na nás čekala ukázka porcování lososa, debata o mořských i říčních rybách a prohlédnutí chobotnice, krevet a dalších mořských plodů. Třetím úsekem byl mrazící box s masem, kde jsme mohli najít vše, na co si vzpomeneme, od líček až po kýtu. Když už nám všem byla opravdu zima, došli jsme k sekci s dochucovadly a podle složení na etiketách jsme porovnávali kvalitu produktů ostatních značek s produkty značky Makro. Posledním úsekem na prodejně bylo povídání o spotřebičích a restauračním inventáři vhodném pro gastronomické provozovny.

Po návratu do Akademie nás čekala přednáška o třetím ročníku festivalu Makro Czech Gastro Fest, který se uskuteční v dubnu 2025 a je výjimečnou gastronomickou událostí pro návštěvníky. Prezentují se zde majitelé restaurací, gastro provozovny, dodavatelé, šéfkuchaři a profesní firmy podnikající v oboru gastronomie.

Dále nám pracovníci Makro Akademie představili online platformu DISH, vyvinutou společností Makro pro potřeby a tvorbu webových stránek restaurací a zajištění jejich online rezervací. Zábavnou formou jsme si vyzkoušeli online rezervaci a rezervaci přes telefonní hovor s obsluhou, která nemá čas na volajícího klienta.

Jako poslední nás čekala ukázka a ochutnávka produktů od vlastních značek. Jednou z nich bylo České pole, kde jsme měli možnost seznámit se s podporou rozvoje udržitelnosti v gastronomii, kterou společnost Makro rozvíjí prostřednictvím prodeje tradičních českých produktů.

Po výborném obědě jsme mohli položit několik otázek samotné legendě české gastronomie, Zdeňku Pohlreichovi.

Velice děkujeme Makro Akademii za organizaci tohoto úžasného dne, nabitého různými zajímavostmi a krásnými zážitky.

Zuzana Dušková, 2.D