Emil čili o výchově (a doučování)
Na podzim roku 2015 se na naši školu obrátilo oddělení sociální péče MÚ Poděbrady s prosbou, zda by nemohli studenti vypomoci s doučováním dětí ze sociálně znevýhodněných rodin. Nabídka zaujala téměř polovinu naší třídy, ale z důvodu zahraniční stáže se nakonec mohlo zapojit je 6 z nás.
V rámci dobrovolnické činnosti jsme docházeli ve svém volném čase do "Pentagonu" do Centra poradenských služeb, abychom pomáhali žákům 1. a 2.stupně ZŠ, ale i studentům 1. ročníku SŠ, a to zejména s angličtinou, matematikou a češtinou.
Doučování probíhalo 1-3 hodiny týdně a mělo zpravidla následující scénář: zopakování učiva probraného ve škole, vysvětlování nepochopených jevů, pomoc s vypracováním domácího úkolu, popřípadě hra na závěr.
Bohužel většina dětí neprojevovala zájem, bylo těžké je motivovat a zainteresovat na výsledcích, někteří docházeli nepravidelně nebo přestali úplně a z doučování byli vyřazeni.
"Můj student se o angličtinu vůbec nezajímal a docházel jen proto, že musel. Nedokázal jsem se snažit za oba, a proto jsme doučování ukončili... Přesto bych i v příštím školním roce rád někomu s učením pomáhal, pokud bude zájem a čas v maturitním ročníku mi to dovolí :) ."
Emil Šmiták, student 3.B Hotelové školy