Praktická odborná část
Hotel Management
Pokyny k maturitní práci pro školní rok 2024/2025
- Zahrnuje vypracování písemné maturitní práce a její obhajobu před zkušební maturitní komisí.
- Ředitelka školy určí každému žákovi vedoucího maturitní práce, nejpozději jeden měsíc před termínem obhajoby stanoví zároveň oponenta maturitní práce.
- Žáci obdrží orientační nabídku témat, každý žák si zvolí vlastní téma maturitní práce v termínu stanoveném ředitelkou školy – do 30. září 2024 a zároveň zařízení, kde bude vykonávat manažerskou praxi a získávat údaje pro svoji práci.
- Stejné téma práce si může zvolit více žáků, každý musí ale svou praxi vykonat a údaje pro práci čerpat z jiného zařízení.
- Žáci si mohou zvolit také téma své maturitní práce, které vychází z potřeb daného zařízení.
- Téma práce musí být projednáno a schváleno odpovědnou osobou ve vybraném zařízení.
- Žáci musí odevzdat nejpozději do pondělí 30. září 2024 potvrzenou Dohodu o manažerské praxi (ve dvojím vyhotovení) svému třídnímu učiteli.
- Pokud si žák ve stanoveném termínu téma nezvolí, vylosuje si jedno téma z nabídky určené ředitelkou školy. Losování proběhne také v případě, že si 2 žáci zvolí stejné téma ve stejném zařízení. V tomto případě téma zůstane žákovi, který si nechal dříve potvrdit Dohodu o manažerské praxi. Druhý žák bude losovat.
- Žáci obdrží do 15. 10. 2024 zadání své maturitní práce od vedoucích práce.
- Nejpozději do 19. 11. 2024 předloží žáci vedoucímu práce osnovu své maturitní práce. Ta bude vypracována dle zadaných pokynů. Nesplnění termínu bude zahrnuto do hodnocení práce.
- Nejpozději do 14. 1. 2025 zpracuje žák část práce týkající se charakteristiky daného zařízení minimálně v rozsahu 2 stran. Nesplnění termínu bude zahrnuto do hodnocení práce.
- Manažerskou praxi absolvují žáci v termínu 27. 1. – 9. 2. 2025 (4.A, 4.B, 4.C, 4.D).
V průběhu manažerské praxe budou žáci vykonávat práci dle potřeb daného hotelového zařízení, zároveň budou sbírat podklady pro svou práci. Pro žáky jsou povinné min. 3 konzultace s vedoucím práce, které budou zaznamenány do konzultačního listu. - Žáci odevzdají práci ve stanoveném termínu, tj. 6. 3. 2025 (4.A, 4.B, 4.C a 4.D) ve dvojím vyhotovení v kroužkové vazbě a dále v elektronické podobě ve formátu PDF.
- Vedoucí a oponent maturitní práce zpracují jednotlivě písemný posudek maturitní práce, posudky budou žákovi předány nejpozději 14 dní před termínem obhajoby maturitní práce. Pokud je žák hodnocen v některém z posudků známkou nedostatečný, musí práci přepracovat a obhajovat bude až v podzimním termínu.
- Obhajoba maturitní práce proběhne formou prezentace práce před maturitní zkušební komisí.
- Neodevzdá-li žák maturitní práci ve stanoveném termínu, omluví se písemně ředitelce školy nejpozději v den stanovený pro odevzdání maturitní práce. Uzná-li ředitelka školy omluvu, určí náhradní termín odevzdání práce. Bez písemné omluvy s uvedením vážných důvodů se posuzuje, jako by danou zkoušku žák vykonal neúspěšně.
Schváleno komisí ekonomických předmětů dne 27. 8. 2024
Témata maturitní práce – Hotel Management
1. Vlastní téma dle potřeb vybraného zařízení
2. Přínos eventové akce pro vybrané zařízení, včetně realizace
3. Green management ve vybraném zařízení
4. Personální řízení ve vybraném zařízení Inovace, lidské zdroje
5. FB management ve vybraném zařízení
6. Analýza image hotelu/rest (interiér, exteriér)
7. Institucionální stravování ve vybraném zařízení
8. Cateringová činnost ve vybraném zařízení
9. Management ubytovacího úseku ve vybraném zařízení
10. Krizový management vybraného zařízení
11. Online marketing ve vybraném zařízení (potencionální zákazník, funkční web)
12. Analýza služeb ve vybraném zařízení/ spokojenosti hostů
13. Nabídka hotelových služeb pro zvláštní skupiny klientů ve vybraném zařízení
14. Podnikatelský plán ve vybraném zařízení
15. Analýza manažerských funkcí ve vybraném zařízení
16. Komunikační mix ve vybraném zařízení
17. Management kvality ve vybraném zařízení
18. Postavení vybraného zařízení v rámci regionu
19. Analýza marketingového mixu ve vybraném zařízení
20. Bezpečnost hostů ve vybraném zařízení
21. Trendy v gastronomickém podnikání
22. Společenská odpovědnost firem podnikajících v hotelnictví a gastronomii
23. Firemní brand (jak se buduje značka)
24. Řešení konfliktů, vedení týmů
25. Kontrola při podnikání v gastronomii a hotelnictví
26. Informační systémy pro práci s lidmi (weby, bezpečnost, analýza dat)
27. Segmentace trhu, chování klienta, potřeby, preference zákazníků
Schváleno komisí ekonomických předmětů dne 27. 8. 2024